כולנו טסים יותר לחו"ל. זאת עובדה. השאלה היא מי המרוויחים הגדולים מהעניין – חברות התעופה או אולי דווקא החברות המייצרות את המטוסים?
להלן תמליל הסרטון:
זה רק בישראל או שבכל העולם טסים הרבה יותר מבעבר?
בשנים האחרונות בהחלט יש גידול ניכר במספר הטסים, וזה קורה בכל העולם. לגידול הזה יש מספר סיבות, פריסת הטיסות התרחבה מאוד ומאפשרת להגיע כמעט לכל נקודה בגלובוס, הירידה במחיר הנפט וכניסה מסיבית של חברות ה- low-cost, שהובילו להוזלה במחירי כרטיסי הטיסה. בנוסף בשנים האחרונות ראינו התגברות של מספר התיירים מהמדינות המתפתחות בראשות סין, שהעלייה ברמת החיים והיווצרות מעמד הביניים גרם לעלייה בביקוש למוצרי תיירות ופנאי בכלל וטיסות בפרט.. התעצמות הקניות ברשת ואתרי המסחר המקוון משפיעים גם כן על טיסות בכך שיש צורך בשינוע מהיר של החבילות בכל העולם.
מי המרוויחות הגדולות מהפריחה בתחום התעופה?
ברור שבשביל להטיס את כמויות הנוסעים והמטען האדירות האלו צריך הרבה מטוסים חדשים, ולכן יצרניות המטוסים הן בין המרוויחות העיקריות מהתנופה בתחום. בתחום ייצור המטוסים יש חסמי כניסה גבוהים, ההון הנדרש בהקמת קווי הייצור והטכנולוגיה בייצור המטוסים. אך החסם העיקרי הוא הקושי לקבל תג אמינות שכל כך נדרש כדי שחברות תעופה ירכשו את המטוסים שמייצרת החברה. בגלל זה יש רק מספר קטן יחסית של יצרניות מטוסים גדולות בעולם, כאשר בואינג ואיירבאס, הן הגדולות ביותר בפער ניכר. ההוכחה הכי טובה לזה, היא מה שקרה לאחרונה בסלון האווירי בדובאי, שם ראינו את שתי החברות האלו סוגרות עסקאות למכירת מאות מטוסי נוסעים חדשים בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים לשנים הקרובות. המניה של בואינג היא לדעתנו המעניינת ביותר להשקעה בתחום זה.
האם גם חברות התעופה צפויות ליהנות מהגידול במספר הטיסות?
למרות הפריחה, לחברות התעופה יש הרבה אתגרים בשנים הקרובות, בעיקר בגלל התגברות התחרות. בשנים האחרונות ראינו כניסה של המון חברות ה low-cost, שמתבססות על מודל תפעולי "רזה", שמציע לצרכנים לשלם אך ורק על המושב במטוס. חלק מהחברות האלו גם נוהגות לנחות ולהמריא מנמלים קטנים יותר בכדי לצמצם את העלויות הנלוות ובכך להוזיל עוד יותר את מחיר הכרטיס. אליהן מתווספות לא מעט חברות תעופה מהמזרח התיכון והמזרח הרחוק שמציעות כרטיסי טיסה מוזלים בשל עלויות תפעול זולות יותר ובעיקר בשל סבסוד ממשלתי. גם אתרי האינטרנט הרבים שמאפשרים השוואת מחירי טיסות, דוחפים את המחירים כלפי מטה. זה הופך את החיים של חברות התעופה לקשים הרבה יותר. לדעתנו נראה בעתיד הלא רחוק קונסולידציה בתחום ויש לברור את החברות בקפידה לצרכי השקעה.
אולי יעניין אותך
-
עד לפני שנים ספורות תחום הבינה המלאכותית היה רק פנטזיה מדעית. והיום? המהפכה, כך נדמה, רק התחילה - והיא הולכת לשנות את החיים של כולנו
-
הבוט שיודע הכל: איפה צ'אט GPT פוגש את שוק ההון?
צ'אט GPT, הצ'אט-בוט שכבש את העולם עם מאות יישומים מורכבים ומסקרנים, מחמם את התחרות בין מיקרוסופט וגוגל ומלהיב את השווקים. בואו נשמע למה -
סיכום 2022: מה קרה בכלכלה העולמית ואיך עשויה להיראות שנת 2023?
שנת 2022 הייתה לא קלה למשקיעים ולציבור בכללותו, שהרגיש בכיס את עליית יוקר המחיה ואת ניצניה של האטה עולמית. סיכום שנה ותחזית זהירה לשנת 2023 – כבר מתחילים -
נעים לירוק: מי ירוויח ממשבר האנרגיה העולמי?
חברות האנרגיה המתחדשת חוות ביקושים ערים על רקע משבר האנרגיה באירופה, שמתגבר על רקע המלחמה באוקראינה והחורף שכבר נמצא בעיצומו. בינתיים, הממשלות מטילות מגבלות על מחירי החשמל הירוק - מחשש שיתגלגלו אל הצרכנים. כיצד כל זה ישפיע על החברות בתחום, ובפרט על הישראליות?
פרטייך נקלטו במערכת