יצרניות המטוסים טסות לשמיים

דרור ברגר
|
03 דצמבר, 2017
גילוי נאות

תפריט משנה


כולנו טסים יותר לחו"ל. זאת עובדה. השאלה היא מי המרוויחים הגדולים מהעניין – חברות התעופה או אולי דווקא החברות המייצרות את המטוסים?

להלן תמליל הסרטון:


זה רק בישראל או שבכל העולם טסים הרבה יותר מבעבר?

בשנים האחרונות בהחלט יש גידול ניכר במספר הטסים, וזה קורה בכל העולם. לגידול הזה יש מספר סיבות, פריסת הטיסות התרחבה מאוד ומאפשרת להגיע כמעט לכל נקודה בגלובוס, הירידה במחיר הנפט וכניסה מסיבית של חברות ה- low-cost, שהובילו להוזלה במחירי כרטיסי הטיסה. בנוסף בשנים האחרונות ראינו התגברות של מספר התיירים מהמדינות המתפתחות בראשות סין, שהעלייה ברמת החיים והיווצרות מעמד הביניים גרם לעלייה בביקוש למוצרי תיירות ופנאי בכלל וטיסות בפרט.. התעצמות הקניות ברשת ואתרי המסחר המקוון משפיעים גם כן על טיסות בכך שיש צורך בשינוע מהיר של החבילות בכל העולם.



מי המרוויחות הגדולות מהפריחה בתחום התעופה?

ברור שבשביל להטיס את כמויות הנוסעים והמטען האדירות האלו צריך הרבה מטוסים חדשים, ולכן יצרניות המטוסים הן בין המרוויחות העיקריות מהתנופה בתחום. בתחום ייצור המטוסים יש חסמי כניסה גבוהים, ההון הנדרש בהקמת קווי הייצור והטכנולוגיה בייצור המטוסים. אך החסם העיקרי הוא הקושי לקבל תג אמינות שכל כך נדרש כדי שחברות תעופה ירכשו את המטוסים שמייצרת החברה. בגלל זה יש רק מספר קטן יחסית של יצרניות מטוסים גדולות בעולם, כאשר בואינג ואיירבאס, הן הגדולות ביותר בפער ניכר. ההוכחה הכי טובה לזה, היא מה שקרה לאחרונה בסלון האווירי בדובאי, שם ראינו את שתי החברות האלו סוגרות עסקאות למכירת מאות מטוסי נוסעים חדשים בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים לשנים הקרובות. המניה של בואינג היא לדעתנו המעניינת ביותר להשקעה בתחום זה.



האם גם חברות התעופה צפויות ליהנות מהגידול במספר הטיסות?

למרות הפריחה, לחברות התעופה יש הרבה אתגרים בשנים הקרובות, בעיקר בגלל התגברות התחרות. בשנים האחרונות ראינו כניסה של המון חברות ה low-cost, שמתבססות על מודל תפעולי "רזה", שמציע לצרכנים לשלם אך ורק על המושב במטוס. חלק מהחברות האלו גם נוהגות לנחות ולהמריא מנמלים קטנים יותר בכדי לצמצם את העלויות הנלוות ובכך להוזיל עוד יותר את מחיר הכרטיס. אליהן מתווספות לא מעט חברות תעופה מהמזרח התיכון והמזרח הרחוק שמציעות כרטיסי טיסה מוזלים בשל עלויות תפעול זולות יותר ובעיקר בשל סבסוד ממשלתי. גם אתרי האינטרנט הרבים שמאפשרים השוואת מחירי טיסות, דוחפים את המחירים כלפי מטה. זה הופך את החיים של חברות התעופה לקשים הרבה יותר. לדעתנו נראה בעתיד הלא רחוק קונסולידציה בתחום ויש לברור את החברות בקפידה לצרכי השקעה.

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 03/12/2017 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.
אפשר לעזור?

דרכים ליצירת קשר