מבלים פחות, צופים יותר: האם צמיחת ענף הסטרימינג תימשך גם ביום שאחרי הקורונה?

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה מצאו עצמם מיליוני אנשים ברחבי העולם מסוגרים בבית, בלי יכולת לצאת ועם הרבה מאוד זמן פנוי. כיצד השפיע המשבר על ענף הסטרימינג ומה הפוטנציאל צמיחה שלו קדימה?

"יצד השפיע המשבר על ענף הסטרימינג". מסכי טלוויזיה
אלון ברדה.jpg (1)
אלון ברדה
|
30 יולי, 2020

להלן תמלול הסרטון:

 

1. איך השפיעה התקופה האחרונה על ענף הסטרימינג?

שלום לאה, החודשים האחרונים יצרו שינוי אדיר בהרגלי הצפייה של כולנו: מיליונים ברחבי העולם שמצאו עצמם פתאום מבודדים ומסוגרים בבתים במשך שבועות ארוכים, ביקשו להעביר את הזמן מול המסך. לכן לא מפתיע שחברות הסטרימינג ובראשן נטפליקס, דיווחו על עלייה חדה בצריכת תוכן. העלייה הייתה כל כך משמעותית, שחלקן נאלצו בשלב מסוים לבצע הפחתה של איכות השידורים ברחבי העולם כדי להוריד מהעומס. הזינוק החד בצפייה משתקף גם בדוחות החברות. כך למשל, ברבעון השני של השנה, נטפליקס מדווחת על גידול של 10 מיליון מנויים ביחס לרבעון הראשון. לצורך ההשוואה, ברבעון השני של שנת 2019 נרשם גידול של 2.7 מיליון בלבד בכמות המנויים. במקביל לגידול במספר המנויים, חלה ירידה של קרוב למיליארד בהוצאות התוכן של החברה, שהרי הפקת סרט או סדרה הפכו לאתגר לא פשוט בימינו, ובהתאם תזרים המזומנים החופשי שלה ברבעון השני זינק בכ- 550% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

2. אלון, נטפליקס נתפסת כיום כמובילת התחום, אבל מה לגבי המתחרות כמו הולו, אמזון ודיסני שהולכות ותופסות נתחי שוק משמעותיים?

נטפליקס אמנם מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בענף, אבל בשנים האחרונות התחרות הולכת ומתרחבת. לפני פחות משנה הקימה דיסני שירות תוכן משלה - דיסני פלוס. גם אמזון והולו הן שחקניות משמעותיות, ולאחרונה הצטרפה אפל טיוי עם שירות טלוויזיה משלה. כדי להתחרות על ליבו של הצרכן, מנסות החברות לייצר תכנים איכותיים ומקוריים שהן מפיקות בעצמן כדי ליצור בידול. ועדיין רוב התוכן של היצרניות הללו הוא חיצוני, כאשר העלות מתייקרת בשנים האחרונות. רק בשנה שעברה שילמה נטפליקס 100 מיליון דולר עבור שנת שידור נוספת של הסדרה "חברים" בפלטפורמת התוכן שלה.

3. ולסיום, החיזוק שקיבל ענף הסטרימינג ממשבר הקורונה הוא ברור, אבל נראה שההשפעה מהכיוון הזה היא זמנית. מה פוטנציאל הצמיחה של השוק בהסתכלות קדימה?

הסגר והריחוק החברתי שגורמים לכולנו לבלות יותר זמן בבית, יחלפו במוקדם או במאוחר כשיימצא פתרון שיאפשר לנו לחזור לשגרה נורמלית. אבל למשבר יש השפעות שאולי ילוו אותנו גם הרבה קדימה. המודל של עבודה מהבית, למשל, מביא לכך שאנשים מבלים פחות זמן בדרכים, מה שמגדיל את הזמן הפנוי שלהם. מעבר לזה, אוכלוסיית העולם גדלה כל הזמן. השוק הרלוונטי לחברות התוכן כולל היום כ-700 מיליון בתי אב, וצפוי לעלות עם הגידול הטבעי באוכלוסייה. מספר המנויים של נטפליקס, אם תהיתם, עומד על 193 מיליון, כאשר לאמזון פריים כ-150 מיליון משתמשים. מנגד, כדאי לזכור שבתקופה הנוכחית ענף הספורט מושבת, וכך גם כל עולם התרבות: הצגות, הופעות, קונצרטים ועוד. כשיימצא פתרון לנגיף הקורונה, סביר שתחומים אלה ישובו לפעילות מלאה ובהחלט ייתכן שרבים אפילו יעדיפו לבלות יותר זמן בחוץ כדי לפצות על הזמן ה"אבוד". העידן שאחרי משבר הקורונה ושינוי ההרגלים כמעט בכל תחום בהחלט מעלה סימני שאלה רבים, אך ניכר שבתקופת המשבר גדלה הרלוונטיות של ענפים שונים וביניהם ענף הסטרימינג.


גילוי נאות

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 30/07/2020 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.