איך חוסכים מספיק לחיים הארוכים שאחרי הפרישה?

תוחלת החיים שלנו נמצאת בעליה מתמדת ואנחנו חיים יותר שנים. כשחיים יותר, גם החיסכון הפנסיוני שלנו צריך להספיק ליותר זמן. מה אפשר לעשות כדי להיערך לשנות הפנסיה הארוכות?

"תוחלת החיים שלנו נמצאת בעליה מתמדת ואנחנו חיים יותר שנים. כשחיים יותר, גם החיסכון הפנסיוני שלנו צריך להספיק ליותר זמן". פגישה עם לקוחות
ענבל בליימן
|
29 אפריל, 2021

להלן תמלול הסרטון:

כיצד משפיעה תוחלת החיים על החיסכון שלנו לפנסיה?

שלום אלון, ישראל ממוקמת במקום גבוה באופן עקבי בין עשרת המדינות עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם. עד כדי כך, שתוחלת החיים בישראל עולה על ממוצע מדינות ה-OECD ואפילו גבוהה מזו שבארה״ב ובבריטניה. ככל שתוחלת החיים עולה, המשמעות היא שנחיה יותר שנים לאחר הפרישה לפנסיה. כדי שהחיסכון שלנו יספיק לכל כך הרבה שנים מוכרחים לפעול בכמה מישורים במקביל. מצד אחד, יכול להיות שבעתיד נעבוד יותר שנים ונפרוש לפנסיה בגיל מאוחר יותר. ומצד שני, צריך להגדיל את החיסכון. זה מצריך שינוי מדיניות של הממשלה, אך גם יותר מודעות למה שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות בעניין.

ענבל, מי אחראי לכך שתהיה לנו רמת חיים סבירה אחרי הפרישה?

המדינה מספקת רובד בסיסי ביותר של קצבת זיקנה באמצעות הביטוח הלאומי. בנוסף, לאורך השנים גיל הפרישה לגברים ונשים בישראל עלה, כדי שנוכל להספיק לחסוך יותר שנים בשנות העבודה לפני הפרישה לפנסיה. עד תחילת שנות ה-2000 גיל הפרישה לגברים היה 65 ולנשים 60 . והוא עלה בהדרגה ל-67 לגברים ו-62 לנשים כיום. הרפואה המודרנית מאפשרת לנו להמשיך לנהל חיים פעילים ובריאים גם בגיל מבוגר יותר, ולכן העלאת גיל הפרישה לנשים נמצאת כל הזמן על שולחן הדיונים. חשוב לזכור שהמדינה מחייבת על פי חוק, את ציבור העובדים, שכירים ועצמאיים לחסוך לפנסיה.

ולסיום ענבל, איך אנחנו יכולים להגדיל את הפנסיה שלנו כדי שתספיק ליותר שנים?

מעבר לפעולות המדינה בנושא, גם אנחנו יכולים להשפיע על גובה החיסכון שנצבור לפנסיה. כדי למקסם את הפנסיה שלנו, אנחנו צריכים לעשות שלושה דברים: הראשון, הוא להתחיל לחסוך בגיל כמה שיותר צעיר. ככל שחוסכים יותר שנים, כך צוברים סכום גדול יותר. הדבר השני הוא לבחור נכון את קרן הפנסיה שלנו. חשוב לבדוק את גובה דמי הניהול ואיכות ניהול ההשקעות המשפיעים על גובה התשואה שנוכל להרוויח על החיסכון. ככל שנשיג תשואה גבוהה יותר, כך החיסכון שלנו יוכל לגדול באופן משמעותי לאורך השנים. בנוסף, צריך לבחור את הכיסוי הביטוחי שמתאים לצרכים המשתנים שלנו בכל שלב בחיים. הדבר השלישי שעלינו לעשות הוא להגדיל את החיסכון ככל שאפשר. נוכל להגדיל את שיעור ההפקדות לפנסיה מדי חודש ולהפקיד באופן עצמאי גם על החלק שלא מחושב לפנסיה, אם יש, וכך ליהנות מהטבות מס נוספות. בנוסף, רצוי להימנע ממשיכת כספי הפיצויים ואם אפשר גם לשלב מוצר חיסכון וולונטרי כמו קופת גמל להשקעה.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 29/04/2021 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.