איך ריבית דריבית מגדילה לכם את הפנסיה?

אנחנו מפקידים לקרן הפנסיה שלנו שנה אחר שנה וסכום החיסכון שיצטבר שם אמור להיות גדול מספיק כדי לאפשר לנו לפרוש בכבוד. בשביל למקסם את ההפקדה החודשית מהשכר שלנו, אפקט הריבית דריבית מאפשר לריבית לצבור עוד ריבית חיובית נוספת בלי שאנחנו צריכים לעשות כלום (כמעט).

בשמת שערי בלוך
|
31 ינואר, 2019

 

1. מהו אפקט הריבית דריבית ומה ההבדל בינה לבין ריבית רגילה?

כאשר אנחנו חוסכים כסף, אנחנו מצפים לקבל החזר כלשהו על הכסף שהפקדנו. זו בדיוק הריבית. כאשר אנחנו חוסכים למשך תקופה ארוכה יחסית ולא מושכים את הכסף, הריבית שנקבל על החיסכון, אחת לחודש, או לשנה, ולפעמים גם בתדירות גבוהה יותר, מתווספת לחיסכון שלנו ובהמשך היא גם צוברת ריבית. זהו בדיוק אפקט ריבית דריבית, הריבית על הריבית. קל יותר להבין זאת אם נשתמש בדוגמה פשוטה: נניח היינו יכולים לצבור תשואה קבועה של 10% על החיסכון שלנו מדי שנה. אם חסכנו 1,000 שקלים בשנה הראשונה, בסופה יהיו לנו 1,100 שקלים יחד עם הריבית. לאחר שנתיים, יהיו לנו כבר 1,210 שקלים, כי גם אותם 100 שקלים צברו ריבית. לאחר 10 שנים יהיו לנו כבר קרוב ל-2,600 שקלים מאותו חיסכון ראשוני של 1,000 שקלים.

 

2. זה נשמע מצוין, אבל איך כל זה משפיע על הפנסיה שלנו?

זה באמת מדהים, ולא לחינם אלברט איינשטיין חשב שהריבית דריבית היא אחד הכוחות החזקים ביקום. קרן הפנסיה שלנו ממחישה היטב את אפקט הריבית דריבית מכיוון שזהו חיסכון למשך שנים רבות. מדי יום מחושבת התשואה שצבר החיסכון שלנו בקרן הפנסיה, בהתאם למסלול ההשקעות שבחרנו ולסכום ההפקדות שלנו עד כה. תשואה זו מתווספת לחיסכון שלנו בקרן והתשואה שתחושב לנו למחרת תתחשב גם בסכום שנוסף לנו ביום הקודם כיוון שגם הוא ימשיך ויישא תשואה. לאורך שנות החיסכון הארוכות בקרן הפנסיה, אפקט הריבית דריבית יגדיל את החיסכון שלנו באופן משמעותי. אם נחזור לדוגמה שלנו, לאחר 25 שנים נצבור מעל 10,800 שקלים מאותה הפקדה בודדת של 1,000 שקלים. כלומר, תשואה מצטברת של 983%!

 

3. איך אנחנו יכולים למנף את הכוח העצום הזה של הריבית דריבית לטובתנו?

ככל שנחסוך מגיל צעיר למשך שנים ארוכות יותר, כך האפקט של הריבית דריבית יהיה משמעותי יותר. כל שנה נוספת החיסכון שלנו יגדל משמעותית. כשאנחנו צעירים הפנסיה נראית לנו רחוקה ופחות חשובה, אך חשוב להבין שדווקא השנים הללו קריטיות לסכום החיסכון שנוכל לצבור בסוף הדרך. אם נשווה שני עובדים שחוסכים שניהם סכום זהה מתוך שכר ממוצע של 10,000 ש״ח, אך אחד התחיל לחסוך בגיל 25 והשני רק בגיל 30, נמצא שהעובד שהתחיל לחסוך 5 שנים מוקדם יותר, הצליח לחסוך כמעט חצי מיליון שקלים יותר מחברו! אם כבר יש לכם קרן פנסיה, תוכלו להגדיל את שיעור החיסכון לפנסיה באחוז נוסף עוד היום ולהימנע ממשיכת כספי הפיצויים לאחר עזיבת מקום עבודה. כך תוכלו ליהנות מריבית דריבית על חיסכון גדול יותר לאורך שנים רבות יותר ולמקסם את קצבת הפנסיה.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.