להלן תמלול הסרטון:
מהו החזון הייחודי שהציג מארק צוקרברג?
שלום לאה, אפשר לומר הרבה דברים על מארק צוקרברג, אבל את היכולת הייחודית לחזות מגמות וטרנדים טכנולוגיים, שכבר הוכיחה עצמה פעמים רבות לאורך השנים - אי אפשר לקחת ממנו. המיתוג המחודש שלו לחברה והחזון המפורט שהוא הציג בכנס של החברה, מעידים שהוא כבר מסתכל מספר צעדים קדימה, לשלב הבא של האינטרנט. על פי החזון, הסמארטפונים יוחלפו בעוד מספר שנים בפלטפורמה של מציאות מדומה, VR - Virtual Reality. באמצעות שימוש במשקפי מציאות מדומה יצללו בני האדם לתוך עולם המטאוורס וייוצגו על ידי דמויות וירטואליות המכונות אווטארים. צוקרברג מאמין שזה יהיה החלל בו נשחק, נדבר, נצפה בהופעות, נרכוש מוצרים דיגיטליים ועוד. צוקרברג מתאר את המטאוורס כיורש הטבעי של האינטרנט הנייד, ומתאר אותו ככלי שיספק חוויות חברתיות עשירות יותר, ויאפשר לכולנו להרגיש נוכחים אחד לצד השני, מכל מקום בעולם. התזמון של שינוי השם וניסיון לייצר תדמית חדשה הוא לא מקרי. השיח על כך שפייסבוק היא פלטפורמה שמזהה את החולשות שלנו ומנצלת צעירים גבר מאוד בתקופה האחרונה, והעין הציבורית פקוחה היום יותר מתמיד להשלכות של הרשתות החברתיות על חיינו. היו אף עדויות של אנשים שעבדו בפייסבוק בעבר וסיפרו על שימוש לרעה בכוחה הרב. ייתכן שהתדמית החדשה נועדה להסיט את השיח ולהשקיט את הטענות כלפי החברה.
ניר, האם חברות טכנולוגיה נוספות צפויות להצטרף לטרנד?
חזון המטאוורס אמנם מעלה שאלות רבות, ובעיקר חברתיות, כמו העובדה שכולנו נחיה בעולם שבו אנו נוכחים פיזית אך חווים מציאות אחרת לגמרי. ייתכן שיהיו אוכלוסיות שלא יהיו חלק מהעולם הזה, מבחירה או מאילוץ. ישנן גם סוגיות של ביטחון ופרטיות, וכמו בכל טכנולוגיה חדשה עולה חשש שיהיו מי שימצאו את הדרך לנצל לרעה את הטכנולוגיה בדרכים כאלה ואחרות. בכל מקרה, חברות הטכנולוגיה הגדולות והמובילות בעולם כבר מכינות עצמם לעידן החדש והן מתכוונות להשקיע סכומים גדולים במטאוורס משלהן. לחלקן כבר יש מוצרים כמו משחקים או מרחבים וירטואליים כאלה ואחרים.
ולסיום, איך פועלת היום פייסבוק, או META, לקידום חזון המטאוורס?
כבר ב-2014 השקיע צוקרברג סכום של כ-2.3 מיליארד דולר ברכישת סטארט-אפ שהיה אז בתחילת דרכו בשם אוקולוס. בעזרתו בונה היום פייסבוק מגוון משקפיים של מציאות מדומה ומציאות רבודה. וזה לא הכל, פייסבוק הכריזה לאחרונה על כוונתה לגייס כ-10,000 מהנדסים באירופה, שם ספג צוקרברג ביקורת קשה בשנים האחרונות, לטובת פיתוח המטאוורס. בנוסף, היא צפויה להשקיע כ-10 מיליארד דולר בשנה הקרובה בטכנולוגיות הללו. בנקודה הנוכחית פייסבוק נתפסת כחלוצה בתחום המטאוורס, והשאיפה המרכזית שלה היא להפוך את היוצרות. לחזור לקדמת הבמה עם פלטפורמה דומיננטית ופופולארית כמו שפייסבוק הייתה לפני כ-7-8 שנים. האם חזונו של צוקרברג יתממש? את זה רק הזמן יגיד. בינתיים, אפשר לעקוב ולצפות בהיסטוריה המתרחשת ממש לנגד עינינו.
אולי יעניין אותך
-
מחירי הרכב המשומש עלו בשנתיים האחרונות עקב בעיות בשרשרת האספקה לכלי רכב חדשים, שהסיטו צרכנים לשוק היד שנייה. האם המגמה הזו ממשיכה, וכיצד מתמודד הענף עם עליית הריבית?
-
האם יצרניות הבירה הן אי של יציבות בתקופות של אי ודאות?
ענף הבירה שייך לסקטור הצריכה הבסיסית, הנוטה לתפקד בצורה טובה יותר בתקופות של האטה כלכלית או מיתון. גם בשיאו של משבר הקורונה, יצרניות הבירה שמרו על תזרים חיובי והצליחו להימנע מפגיעה משמעותית, על אף השיתוק המוחלט של אירועי הספורט התרבות והברים -
איך משפיעה התנודתיות בשווקים על שע''ח שקל-דולר?
במשך חודשים ארוכים, ואפילו שנים, ראינו את השקל הולך ומתחזק מול המטבעות המובילים בעולם ומול הדולר בפרט. לאחרונה, המגמה התהפכה והדולר הוא שמתחזק מול השקל. ננסה להבין למה -
האם מותגים חזקים הם בעלי פוטנציאל עמידות גבוה יותר בעתות משבר?
הסביבה הכלכלית משתנה לאחרונה לנגד עינינו, עם אינפלציה שנוגעת בשיאים חדשים וריבית עולה בכל העולם. ההערכות הן שצרכנים יישארו נאמנים במידה כזו או אחרת למותגים החזקים ביותר, מה שמקנה לאותן חברות יכולת לייצר כוח תחרותי חזק גם בעתות משבר
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 30/11/2021 הסקירות המוצגות באתר זה הוכנו על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או מי מטעמה (להלן: "אלטשולר שחם"). הסקירות האמורות, לרבות המידע, הנתונים, ידיעות, ניתוחים, הערכות, דעות, תחזיות, טקסט, צורות ו/או תמונות המתפרסמים במסגרתן, מסופקות כשירות לקוראים, ואין בהן אלא הבעת דעה בלבד. הסקירות האמורות נערכו בהסתמך בין השאר על מידע פומבי גלוי לציבור וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר שיתבררו כחסרים, כבלתי מדויקים או כבלתי מעודכנים. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, המידע המוצג במסגרת הסקירות, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כמידע עובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בני"ע ו/או בנכסים הפיננסים ו/או מכשירים פיננסיים המוזכרים בו, ו/או בכל השקעה אחרת הנזכרת בסקירות, ולכן אין לראות במידע האמור, כהמלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבל הצעות או ייעוץ, לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. אלטשולר שחם לא תהיה אחראית לכל נזק, ישיר או עקיף, שיגרם, אם יגרם, לצד כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על סקירות אלה והעושה בסקירות שימוש עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים לעסוק בעצמם ו/או באמצעות חברות קשורות בפעילות בתחום שוק ההון והפיננסים, וכן עשויים להעניק שירותים הקשורים בכך ובכלל זאת לייעץ, להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בין היתר, בניירות ערך, בנכסים ובמכשירים הפיננסיים ו/או הפנסיוניים המצוינים בסקירות או קשורים אליהם ולהיות בעלי עניין אישי בנושא,. הסקירה אינה מתחשבת בצרכים ובנתונים המיוחדים של כל קורא ולא מהווה בשום פנים ואופן תחליף בין השאר ליעוץ פרטני על ידי אנשי מקצוע ובעלי רישיון מורשים ובכלל זה ייעוץ משפטי ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או שיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח ו/או ייעוץ בהקשרי מיסוי ו/או בהיבטים חשבונאיים, פיננסיים, כלכליים ו/או אחרים ואין בו כדי להחליף את הוראות הדין ו/או התקנון הרלוונטי. הסקירות המובאות באתר זה הנן רכושו של עורך הסקירות ואין להעתיקן, לשכפלן, לצטטן, להפיצן או לפרסמן או חלקים מהן ללא רשות מפורשת מראש ובכתב של עורך הסקירות. אין בתשואות ובדירוגי עבר בכדי להבטיח תשואה או דירוג דומים בעתיד. אין באמור במסגרת המידע באתר כדי להוות התחייבות להשאת תשואה.