מידע-למעסיקים.jpg מידע למעסיקים.jpg

מידע למעסיקים

מעסיקים יקרים,

לנוחיותכם ריכזנו מידע והסבר על הפעולות הנפוצות אשר נועדו לסייע לכם לטפל בחסכון הפנסיוני של העובדים.

 

טופס 161 - דיווח לרשות המיסים על סיום העסקה

 

החל מינואר 2024, בוצע שינוי בטופס 161 אותו נדרשים המעסיקים למלא בעת סיום העסקה עובדיהם.

הכנו עבורכם מדריך ידידותי עם כל המידע והדגשים אודות מילוי טופס 161 החדש.

אנו מזמינים אתכם להיכנס למדריך ולגלות את ההסברים במעבר עם העכבר על השדות המודגשים.


למידע על מילוי טופס 161

 

הקרן הנבחרת - כל המידע למעסיקים

קרן הפנסיה של אלטשולר שחם נבחרה על ידי רשות שוק ההון בהליך תחרותי, ומאפשרת לכל עובד ליהנות מדמי ניהול נמוכים לצד כיסוי פנסיוני מקיף. החל מתאריך 1.11.2018, באפשרות המעסיקים לצרף עובדים חדשים וקיימים לקרן הנבחרת של אלטשולר שחם בהליך קל ופשוט ובכך לדאוג לרווחת העובדים, לצד עמידה בהוראות הדין.

לידיעתכם, החל מיום 31.3.2019 לא ניתן יהיה להפקיד לקרנות הפנסיה לפי הסכמי ברירת המחדל הישנים שלא בוצעו בהליך תחרותי בהתאם להוראות הדין.

יתרונות למעסיק בבחירת אלטשולר שחם פנסיה - הקרן הנבחרת:

צירוף על ידי ביצוע הפקדה ודיווח דרך ממשק מעסיקים בקובץ XML

  • ראשית, עליך להפקיד כספים לקרן הפנסיה הנבחרת באמצעות:
    1. העברה בנקאית.
    2. מס"ב.
    3. הו"ק.
  • בשלב השני, עליך לבצע דיווח ושיוך באמצעות העברת קובץ XML בממשק מעסיקים באחת מהדרכים הבאות:

   1. העלאת הקובץ באזור האישי למעסיקים באתר אלטשולר שחם.

   2. דרך הגורם המתפעל/לשכת השכר מולם הנך עובד.

   3. דרך אתר המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר.

לאחר ביצוע ההפקדה והעברת הדיווח באופן תקין דרך ממשק מעסיקים, יפתח לכל עובד חשבון חדש בקרן הפנסיה באופן אוטומטי, והכספים ישויכו לחשבון העובד על פי הנתונים שדווחו.

 

קבלת מידע אודות העובדים

במידה והנך רוצה לקבל מידע אודות הקופות שנפתחו עבור העובדים, יש למלא את טופס מינוי איש קשר , ולאחר מכן לצפות בכל הפרטים באזור האישי למעסיקים.

 

צירוף עובדים באמצעות קובץ ייעודי (אקסל)

פתיחת הקרנות לעובדים

  • עליך להוריד קובץ אקסל ייעודי ולהזין את פרטי העובדים על גבי הקובץ – להורדת הקובץ.
  • יש למלא את הפרטים ולשלוח את הקובץ לדסק מעסיקים: maasikim@altshul.co.il. לתשומת לבך, קובץ האקסל מכיל התחייבות להשלמת תהליך ההפקדה לעובד תוך פרק זמן של  חודשיים וזאת על מנת לאפשר לעובד להיות מבוטח בתקופה זו. לאחר קבלת הקובץ תיפתח לכל עובד שפרטיו תקינים, קרן פנסיה חדשה באופן אוטומטי.

 

ביצוע הפקדה לקרנות ודיווח

  • עליך להפקיד כספים לקרן הפנסיה הנבחרת באמצעות העברה בנקאית/ מס"ב/ הו"ק (עד 10 עובדים בלבד) להנחיות הפקדה מלאות.
  • כעת עליך לשלוח את פרטי ההפקדה והפיצול לעובדים כולל אסמכתא, לכתובת המייל: depositpension@altshul.co.il.

יש לזכור שבמידה ולא השלמת את ההפקדה כפי שהתחייבת על גבי קובץ האקסל, העובד לא יהיה מבוטח.

קבלת מידע אודות העובדים

במידה והנך רוצה לקבל מידע אודות הקופות שנפתחו עבור העובדים, יש למלא את טופס מינוי איש קשר , ולאחר מכן לצפות בכל הפרטים באזור האישי למעסיקים.

קישורים שימושיים 

הנחיות להפקדה עבור מעסיק
טופס הצטרפות לקרן הפנסיה הנבחרת של מעסיק (נספח ז')
טופס הצטרפות לקופת גמל/קרן השתלמות - ברירת המחדל של המעסיק (נספח ז')
קובץ לדיווח הפקדות (אקסל)
טופס מינוי איש קשר
טופס אישור מעסיק להפקדת כספים לקופת גמל בהתאם לתקנה 19
טופס אישור מעסיק להפקדת כספים לקרן הפנסיה בהתאם לתקנה 19

קישור לדיווח על הפקדות לגופים נוספים באמצעות אתר Pay -it מבית מלם שכר (השירות כרוך ברישום ובתשלום)*
לדיווח הפקדות עבור גופים נוספים באתר קלריטי (כרוך ברישום ובתשלום באחריות הבלעדית של קלריטי)>>

 

טלפון: 073-2331600 /5257* מייל: maasikim@altshul.co.il 

שעות פעילות מוקד מעסיקים: ימים א'-ה' בין השעות 08:30-13:00

תפריט משנה

הערות משפטיות: *אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת דירוג דומה. **לחיצה על הלינק מובילה לאתר אינטרנט חיצוני ולמערכת דיווחים חיצונית. החברה אינה אחראית לתקינות הקישור לרבות לכל פעולה שתבוצע באמצעות אתר האינטרנט החיצוני ו/או מערכת הדיווחים החיצונית.