מנועי הצמיחה החדשים של שופרסל נכנסו לפעולה

רונן ברקוביץ
|
01 מאי, 2019
גילוי נאות

תפריט משנה

התחרות בתחום קמעונאות המזון לא מפריעה לשופרסל ורמי לוי לחזק את מעמדן בתחום. מהי הדרך של כל אחת מהן להמשיך לפרוח והאם המניות שלהן שוות קניה?

להלן תמלול הסרטון:

כיצד מצליחה שופרסל לשמור על מעמדה כקמעונאית מספר 1 בישראל?

שלום לאה, שופרסל היא דוגמא מוצלחת להתנהלות עסקית נכונה. עם הנהלה יעילה שידעה לקרוא היטב את המפה הקמעונאית בארץ, היא תרגמה את ההבנות שלה להחלטות אסטרטגיות והשכילה לבצע אותן בזמן. בזכות מגוון מהלכים אסטרטגיים, שופרסל פתחה פער איכותי מול המתחרים, פער שלהערכתנו ילך יתרחב ככל שהזמן יעבור. לדוגמא, החברה הגדילה את מגוון המוצרים שלה, הקימה מרכזים לוגיסטיים משוכללים, קידמה וממשיכה  לקדם את המותג הפרטי שלה, כך שבשנה האחרונה בלבד, מחזור המכירות שלו הגיע לכ-3 מיליארד שקלים. מותג פרטי מוביל, לא רק שמאפשר לחברה בידול ומגוון רחב אלא מניב לה רווחיות גבוהה יותר ובמקביל מעודד הפחתת מחיר לצרכן מה שהופך את הרשת כולה לאטרקטיבית יותר. גם בצד הרכישה המקוונת שופרסל מובילה את השוק ומפעילה אתר אינטרנטי מצוין. כזה שמאפשר ללקוחותיה ליהנות מחוויית שירות מתקדמת ובטווח הארוך גם צפוי להפחית הוצאות תפעוליות ולהגדיל את הרווחים בהתאם.

 

רונן, מהם מנועי הצמיחה הנוספים שיש לחברה לשנים הקרובות?

כמו שציינתי, הנהלת החברה מאוד מוערכת ובהחלט דואגת כבר היום לזרוע את זרעי העתיד. פרט למותג הפרטי שכבר הוזכר, מנוע צמיחה נוסף הוא הכניסה לתחום הפארם באמצעות רכישת ניו-פארם המדשדשת ובניית המותג החדש, "BE" . החברה מתכוונת להתחרות בשחקנית המובילה בתחום, סופר-פארם, ולהציע מגוון רחב של מוצרי פארם בסניפיה, וכך להגדיל את שורת ההכנסות. בנוסף, שופרסל בוחנת התרחבות בתחומים נוספים כמו כלי בית, אלקטרוניקה, ביגוד והנעלה, וכן מכירה סיטונאית, תחום שכבר גרר אותה לעימות מול הספקים הגדולים אבל מאפשר לה ליצור מאזן כוחות חדש בשוק המקומי. כל הפעילויות הללו עדיין לא באות לידי ביטוי בדוחות הכספיים באופן מובהק, אבל יוצרים לחברה מנועי צמיחה עתידיים.

 

האם גם רמי לוי ממשיך להצליח והמניה שלו אטרקטיבית לקניה?

רמי לוי, אמנם חזרה לצמיחה מרשימה ב-2018, והרווח הנקי שלה זינק בכ- 24%, אבל בשונה משופרסל, רמי לוי מתבססת בעיקר על היתרון של מבנה פעילות רזה, בכדי להמשיך ולהיות קמעונאית הדיסקאונט המובילה בתחום המזון. הרכישה של רשתות קופיקס וגוד-פארם, אמנם עשויות לתרום לצמיחה אבל עדיין לא ברורה מידת ההצלחה והסינרגיה שלהן כחלק מהרשת. מנגד, דווקא בתקופה שבה העולם הצרכני גדל בתחום הרכישות באינטרנט, פעילות האון-ליין של רמי לוי לא ממריאה וככל הנראה מהווה חסם עתידי לצמיחה. לסיכום, כשאנו נדרשים לבחור בין מנית רמי לוי שאמנם לא מתומחרת ביוקר לדעתנו, לבין מניית שופרסל הצומחת, נעדיף את שופרסל בזכות העתיד, ההנהלה ומנועי הצמיחה החזקים שלה.

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 01/05/2019 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.

אפשר לעזור?