אין ספק שהכניסה של We4G של אקספון לתחום הסלולאר עשויה להגדיל בצורה משמעותית את התחרות בתחום בטווח הקצר, אבל השאלה אם היא תפריע לחברות הגדולות להרוויח בעתיד הרחוק יותר?
עד כמה השפיעה לשלילה הכניסה של אקספון על מניות הסלולאר?
אקספון אכן הטילה "פצצה" בהכרזה על חבילת סלולאר הכל-כלול עם נפח גלישה של 40 ג'יגה במחיר קבוע לכל החיים של 29 ש"ח. בעלי החברה גם מבטיחים שירות ללא "טריקים ושטיקים" יחד עם שירות לקוחות 24 שעות ביממה ואפשרות לניתוק השירות דרך האתר, ללא צורך בנציג. אין ספק שזה מוסיף שמן למדורת התחרות הגם ככה רותחת בתחום. מצד שני, המגמה השלילית במניות הסלולאר פרטנר וסלקום הייתה שלילית עוד לפני זה - מתחילת השנה איבדו המניות מעל 25% מערכן. זה ככל הנראה נובע מהעובדה שהתחרות בשוק הסלולאר המקומי היא חריגה גם בהשוואה למה שאנחנו רואים במקומות אחרים בעולם.
האם החבילה של אקספון באמת כזו אטרקטיבית בהשוואה לחבילות של המתחרות?
style="direction: rtl;">קודם כל, צריך להבין שמחיר החבילות הנוכחי של אקספון הוא מחיר השקה בלבד, ולפי הצהרות בעל השליטה המחירים צפויים לעלות בעתיד. בנוסף, גם אצל המתחרות אפשר לקבל חבילות "הכול-כלול" במחירים דומים. נכון שנפח הגלישה אצלן קטן יותר, אבל רוב הלקוחות גם ככה לא מנצלים את כל הג'יגבייטס שמציעים להם, כך שנראה כי אין יתרון מיוחד לחבילת הדגל של אקספון. החבילות של אקספון גם לא כוללות שיחות לחו"ל, משהו שקיים ללא עלות ברוב חבילות ה"הכול-כלול" של המתחרות. ובסופו של דבר, גם הבטחת מחיר קבוע לכל החיים היא רק גימיק אם אקספון לא תשרוד לאורך תקופה ארוכה, וכבר ראינו חברות שפרצו לשוק בסערה אבל התקשו לשרוד ולהרוויח לאורך זמן.
האם בשוק כל כך תחרותי ובמחירים כל כך נמוכים אקספון יכולה בכלל להרוויח כסף ולשרוד?
הסכם שיתוף הרשתות של אקספון עם סלקום מחייב את החברה לשלם על כל מנוי תשלום חודשי של כ-29 ₪ בשנה הראשונה, כ-32 ₪ בשנה השנייה וכ-35 ₪ החל מהשנה השלישית ואילך. בנוסף, לחברה יהיו מן הסתם גם הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות שיווק לא מבוטלות. זה אומר שהיא צפויה להתקשות להרוויח לאורך זמן במחיר החבילות הנוכחי שהיא מציעה. לכן, כדי לשרוד החברה תהיה חייבת למצוא מקורות הכנסה נוספים מלקוחות הסלולאר שלה או שהיא תאלץ להעלות מחירים. במילים אחרות, נראה שלא צפויים לה חיים קלים בהמשך.
אולי יעניין אותך
-
מחירי הרכב המשומש עלו בשנתיים האחרונות עקב בעיות בשרשרת האספקה לכלי רכב חדשים, שהסיטו צרכנים לשוק היד שנייה. האם המגמה הזו ממשיכה, וכיצד מתמודד הענף עם עליית הריבית?
-
האם יצרניות הבירה הן אי של יציבות בתקופות של אי ודאות?
ענף הבירה שייך לסקטור הצריכה הבסיסית, הנוטה לתפקד בצורה טובה יותר בתקופות של האטה כלכלית או מיתון. גם בשיאו של משבר הקורונה, יצרניות הבירה שמרו על תזרים חיובי והצליחו להימנע מפגיעה משמעותית, על אף השיתוק המוחלט של אירועי הספורט התרבות והברים -
איך משפיעה התנודתיות בשווקים על שע''ח שקל-דולר?
במשך חודשים ארוכים, ואפילו שנים, ראינו את השקל הולך ומתחזק מול המטבעות המובילים בעולם ומול הדולר בפרט. לאחרונה, המגמה התהפכה והדולר הוא שמתחזק מול השקל. ננסה להבין למה -
האם מותגים חזקים הם בעלי פוטנציאל עמידות גבוה יותר בעתות משבר?
הסביבה הכלכלית משתנה לאחרונה לנגד עינינו, עם אינפלציה שנוגעת בשיאים חדשים וריבית עולה בכל העולם. ההערכות הן שצרכנים יישארו נאמנים במידה כזו או אחרת למותגים החזקים ביותר, מה שמקנה לאותן חברות יכולת לייצר כוח תחרותי חזק גם בעתות משבר
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.