עסקת הרכישה של אינטל את מובילאיי משנה את חוקי המשחק לאור ההכרזה של אינטל כי תרכז את פעילותה בתחום הרכב האוטונומי בישראל. האם גם חברות נוספות בדרך לעשות עלייה לארץ הקודש?
להלן תמליל הסרטון:
מדוע ענקית כמו אינטל החליטה לרכוש דווקא את מובילאיי הישראלית?
אינטל היא חברת ענק עם הכנסות של 60 מיליארד דולר בשנה, הפעילות המרכזית שלה הייתה ונשארה בפיתוח וייצור שבבים לשוק המחשבים האישיים, שזה תחום מסורתי ורווי בתחרות. אינטל כמעט ולא פעילה בתחומים חדשניים כמו מובייל, בינה מלאכותית וייצור שבבים ייעודיים לצרכים חדשים. הרכישה של מובילאיי נותנת לה דריסת רגל באחד התחומים החמים ביותר בשנים הקרובות - הרכב האוטונומי, זה שנוסע לבד. עכשיו, היא גם תהיה הבעלים של החוזים המשמעותיים שיש למובילאיי עם חברות רכב מובילות, מה שיאפשר לה להכניס למכוניות העתידיות צ'יפים נוספים מהארסנל שלה.
זה יכול להחזיר אותה להיות שחקנית מובילה גם בתחומים הטכנולוגים החדשים אז איך זה ישפיע עלינו?
לדעתנו, הכניסה של רכבים אוטונומיים בשנים הקרובות תעשה מהפכה אצל כולנו. תחשבו על זה - נכנסתם למכונית, היא אומרת לכם "בוקר טוב, לאן להסיע אתכם היום?", בדרך אתם ממשיכים עוד קצת את התנומה של הבוקר ואחר כך קוראים ספר. בדרך חזרה הביתה בדיוק אותו הדבר... זה אומר שיהיה לנו יותר זמן פנוי, תגדל התחרות של החברות על "זמן המסך" שלנו וכנראה שנצרוך יותר. הרכבים העתידיים גם יהיו חכמים יותר, חשמליים, עצמאיים, בטוחים יותר ומחוברים לרשת. ההנחה היא שמחירי הביטוח יוזלו, מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית יגדל, יהיו פחות כבישים ולכן יהיו יותר שטחי נדל"ן פנויים ועוד. בשביל שזה יעבוד, יושקעו מיליארדים רבים של דולרים במחקר ופיתוח, באמצעי ייצור המוני ובמוצרים טכנולוגיים חדשים שיוצבו ברכבים. כל הדברים האלו יעשו טוב לצמיחה בעולם ובמיוחד לתעשיית הרכב.
עד כמה מגדילה עסקת אינטל-מוביליי את האטרקטיביות של החברות המקומיות?
הרכישה של מובילאיי היא עוד אבן דרך בהפיכה של ישראל למעצמה בסדר גודל בינלאומי. הפעם מדובר ברכישת חברה טכנולוגית, ראוי לציין כי חברות ישראליות נחשבות מובילות עולמיות גם בתחומים אחרים - צבאיים, חקלאיים, תעשייתיים ואקדמיים. כל עסקה כזו מעלה עוד את המודעות בעולם לגבי המשק הישראלי. מעודדת במיוחד העובדה שאינטל הכריזה כי תרכז את לב הפעילות שלה בתחום הרכב האוטונומי בישראל. זה יכול לעודד חברות נוספות להעביר לכאן פעילויות, ולהזרים הון חדש והשקעות נוספות לחברות מקומיות. השקעות כאלו יתרמו לשוק התעסוקה, יאכלסו יותר משרדים ומפעלים, יגדילו את הכנסות המדינה ממיסוי, וימשיכו לדחוף חזק קדימה את הצמיחה של המשק הישראלי.
אולי יעניין אותך
-
עולם ההשקעות נע כבר שנים בין ניהול אקטיבי וניהול פאסיבי. מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהגישות והאם יש גישה אחת עדיפה? התשובה אינה חד משמעית, אבל יש תקופות שונות שבהן יש יתרון לכל אחת מהגישות
-
חג הפסח מתקרב: אלה הקושיות החשובות לעתיד הפיננסי שלכם
לצד הסדר והניקיון שאנחנו נוהגים לערוך בפסח, תקופה זו היא זמן מצוין לערוך גם סדר פיננסי ולשאול שאלות חשובות על מוצרי החיסכון וההשקעה שלנו. איך מנצלים את הפוטנציאל של קרן ההשתלמות? איזה יתרון מס יש לקופת גמל להשקעה ואיך בוחרים פלטפורמה למסחר עצמאי? -
מדריך למשקיעים מתחילים בעולם המסחר העצמאי
גם אתם צופים ביוטיוברים מנתחים חברות, לומדים על כלכלה מטיק-טוק ומדברים עם חברים על תיק ההשקעות שלהם? אם אתם בני 18 או יותר ומתעניינים במסחר עצמאי – יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים -
מה אפשר לעשות עם 300 אלף שקל?
יש לכם סכום כסף משמעותי ואתם לא ממש יודעים מה לעשות איתו? לשאלה "מה אפשר לעשות עם 300 אלף שקל" יש מספר תשובות ואת הכסף הפנוי אפשר להשקיע בכל מיני דרכים – לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות שכדאי לקחת בחשבון. ריכזנו עבורכם מטה מספר מאפיינים ודגשים שכדאי לבחון בטרם קבלת החלטה קחו כמה דקות של קריאה.

פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 29/03/2017 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.