מניות צמיחה או ערך – מה להעדיף היום?

קלמן שחם
|
29 יולי, 2015
גילוי נאות

 

האם הכלכלה העולמית צומחת?

חלק ממדינות אירופה הציגו לאחרונה התאוששות מסוימת, אולם הסאגה היוונית הזכירה לכולנו שוב שהיבשת עדיין שקועה עמוק בבוץ. למעשה, ללא תוכנית ההקלה הכמותית הרחבה של הבנק המרכזי, המצב היה אף עגום יותר. גם ארה"ב פתחה את 2015 עם התכווצות בתמ"ג. היו לכך אמנם סיבות מוצדקות כגון מזג אוויר קשה, שביתות וכד', אולם לפי תוצאות הרבעון השני המסתמנות, קצב הצמיחה עדיין צפוי להיות מתון. גם סין רוויה בבעיות ורושמת האטה בצמיחה, וכמוה גם מדינות מתעוררות רבות אחרות . הודו היא אולי היחידה שכלכלתה מתנהגת בהתאם לציפיות. במילים אחרות, ייקח זמן עד שהכלכלה העולמית תשוב למסלול צמיחה תקין.

 

האם כדאי להעדיף כעת מניות צמיחה על פני מניות ערך?

כאמור, הצמיחה ברוב מדינות העולם אינה גבוהה, אם בכלל. מנגד, אחרי ראלי של כמעט 6 שנים, רוב המניות בשווקים הגיעו לתמחורים מלאים. חלקן אף נסחרות במחירים יקרים. זה נכון שהריבית הנמוכה מצדיקה מכפילים גבוהים יותר, אולם העליות צמצמו את רוב הדיסקאונט. קשה היום לאתר מניות ערך הנסחרות עמוק מתחת למחיר ההוגן שלהן ולכן, היום עדיף להתרכז במניות צמיחה, כלומר חברות שמציגות שיעור צמיחה גבוה מקצב צמיחת התמ"ג במדינה שלהם. המניות שלהן לא נסחרות בדיסקאונט יוצא דופן, אבל המשך הצמיחה שלהן יגרור גידול בשוויין, ובהתאם יעלה גם מחיר המניה.

 

אלו מגזרים צפויים להציג צמיחה טובה יותר בשנים הקרובות?

להערכתנו, שני המגזרים שצפויים להציג את הצמיחה הגבוהה ביותר בעתיד הנראה לעין הם טכנולוגיה ובריאות. היום, אנשים חיים יותר שנים וצורכים הרבה מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיה. העלייה בתוחלת החיים מגדילה בצורה משמעותית את היקף צריכת התרופות ומובילה לכן לגידול מתמשך בהכנסות של חברות התרופות וחברות הקשורות לסקטור הבריאות. גורם צמיחה נוסף מגיע בעקבות כניסת צרכנים ממדינות מתפתחות, אשר לא היו חשופים לרפואה מערבית בעבר. אותו כנ"ל לגבי חברות הטכנולוגיה והאינטרנט. חלקים הולכים וגדלים בציבור משתמשים בשירותים של אותן חברות, מה שמוביל לגידול משמעותי במכירות שלהן. להערכתנו, המגמה הזו תלך ותתחזק בהמשך, כך שהחברות ממגזרים אלו ימשיכו לצמוח חזק יותר מסקטורים אחרים.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש