רציתם להפקיד כסף לקופת גמל להשקעה? כדאי שתעשו את זה לפני שהשנה מסתיימת

קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לחסוך בתנאים שלכם: בהפקדה חודשית או בסכום חד פעמי, לטווח קצר או ארוך, במסלול סולידי או במסלול ברמת סיכון גבוהה יותר. ואת כל זה כדאי לעשות רגע לפני שהשנה נגמרת

"קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לחסוך בתנאים שלכם וכדאי לעשות רגע לפני שהשנה נגמרת". מסמכים ושעון
יעל מנדלבוים
|
28 אוקטובר, 2021

להלן תמלול הסרטון:

לפני שנדבר על מועד ההפקדה והאפשרויות, תוכלי לספר לנו מדוע קופת גמל להשקעה הפכה לאחת מאפשרויות החיסכון הפופולאריות בשנים האחרונות?

שלום אלון, אנחנו נמצאים כבר תקופה ממושכת בצל מגפת הקורונה והתקופה המורכבת הזו רק חידדה לכולנו עד כמה חשוב לאגור חסכונות שישמשו אותנו כשנזדקק להם, ושיהיו נזילים בכל שלב. קופת גמל להשקעה עונה בדיוק על הצורך הזה. כל חוסך או חוסכת יכולים לבחור האם להפקיד סכום חודשי לקופה - גם סכומים קטנים מאוד של 100 או 200 שקלים - או להפקיד סכום חד פעמי. הכסף בקופה יושקע באחד ממסלולי ההשקעה בהתאם לבחירה, כך שהכסף יוכל ליהנות מהתשואה שתצטבר לאורך זמן. העובדה שניתן למשוך את הכסף בכל זמן ובצורה מידית, מהווה גם כן יתרון משמעותי. אם תצטרכו את הכסף שחסכתם – הוא יועבר לחשבונכם כשתבחרו בתוך מספר בודד של ימי עסקים.

 

יעל, למה דווקא סוף השנה הוא זמן אטרקטיבי להפקיד לקופת הגמל להשקעה?

התשובה לכך פשוטה מאוד. לקופת גמל להשקעה יש תקרת הפקדה, כלומר ניתן להפקיד לכל קופה סכום של כ-71 אלף שקלים במקסימום בכל שנה. מי שיפתח עכשיו קופת גמל להשקעה או שיפקיד לקופה הקיימת שלו בהתאם לתקרה עד לסוף השנה, יוכל להפקיד שוב בינואר 2022 סכום נוסף עד לתקרה. זה אומר שתוך זמן קצר יכול להיות לכם סכום משמעותי בקופת הגמל, ואתם תאפשרו לכסף ליהנות מהתשואה בשוק ההון במקום שהוא ישכב בחשבון הבנק שלכם ללא ריבית.

 

ולסיום, אילו עוד יתרונות, אולי פחות מוכרים, יש לקופת גמל להשקעה?

הזכרתי קודם את העובדה שקופת גמל להשקעה מאפשרת לחסוך במסלולי השקעה ברמות סיכון שונות. אבל יותר מכך, חשוב לדעת שגם אם בחרתם במסלול מסוים, אתם יכולים להתחרט בכל זמן ולבקש לעבור למסלול אחר. המעבר מתבצע בצורה דיגיטלית פשוטה תוך מספר דקות, והוא אינו מהווה אירוע מס. אם בתקופה מסוימת אתם חושבים שתזדקקו לכסף, תוכלו לעבור למסלול סולידי יותר המאופיין ברמת סיכון נמוכה. לחילופין, אם אתם חושבים שלא תזדקקו לכסף בתקופה הקרובה ותרצו להגדיל את פוטנציאל התשואה, תוכלו לעבור למסלול המאופיין ברמת סיכון גבוהה יותר, שבו שיעור המניות גבוה יותר. וטיפ קטן לסיום - בהסתכלות היסטורית ארוכת טווח של עשרות שנים, אפשר לראות מגמה מובהקת ממש של עלייה בשוק המניות. יש גם מחקרים שמצביעים על כך שסבירות להפסד בהשקעה בשוק המניות יורדת בצורה משמעותית ככל שתקופת ההשקעה ארוכה יותר. לכן, אם בחרתם במסלול מניות בהשקעה שלכם, קחו בחשבון שהתמדה וחיסכון לטווח ארוך יכולים להגדיל את הרווח שלכם בצורה משמעותית.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 28/10/2021 הסקירות המוצגות באתר זה הוכנו על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או מי מטעמה (להלן: "אלטשולר שחם"). הסקירות האמורות, לרבות המידע, הנתונים, ידיעות, ניתוחים, הערכות, דעות, תחזיות, טקסט, צורות ו/או תמונות המתפרסמים במסגרתן, מסופקות כשירות לקוראים, ואין בהן אלא הבעת דעה בלבד. הסקירות האמורות נערכו בהסתמך בין השאר על מידע פומבי גלוי לציבור וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר שיתבררו כחסרים, כבלתי מדויקים או כבלתי מעודכנים. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, המידע המוצג במסגרת הסקירות, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כמידע עובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בני"ע ו/או בנכסים הפיננסים ו/או מכשירים פיננסיים המוזכרים בו, ו/או בכל השקעה אחרת הנזכרת בסקירות, ולכן אין לראות במידע האמור, כהמלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבל הצעות או ייעוץ, לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. אלטשולר שחם לא תהיה אחראית לכל נזק, ישיר או עקיף, שיגרם, אם יגרם, לצד כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על סקירות אלה והעושה בסקירות שימוש עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים לעסוק בעצמם ו/או באמצעות חברות קשורות בפעילות בתחום שוק ההון והפיננסים, וכן עשויים להעניק שירותים הקשורים בכך ובכלל זאת לייעץ, להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בין היתר, בניירות ערך, בנכסים ובמכשירים הפיננסיים ו/או הפנסיוניים המצוינים בסקירות או קשורים אליהם ולהיות בעלי עניין אישי בנושא,. הסקירה אינה מתחשבת בצרכים ובנתונים המיוחדים של כל קורא ולא מהווה בשום פנים ואופן תחליף בין השאר ליעוץ פרטני על ידי אנשי מקצוע ובעלי רישיון מורשים ובכלל זה ייעוץ משפטי ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או שיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח ו/או ייעוץ בהקשרי מיסוי ו/או בהיבטים חשבונאיים, פיננסיים, כלכליים ו/או אחרים ואין בו כדי להחליף את הוראות הדין ו/או התקנון הרלוונטי. הסקירות המובאות באתר זה הנן רכושו של עורך הסקירות ואין להעתיקן, לשכפלן, לצטטן, להפיצן או לפרסמן או חלקים מהן ללא רשות מפורשת מראש ובכתב של עורך הסקירות. אין בתשואות ובדירוגי עבר בכדי להבטיח תשואה או דירוג דומים בעתיד. אין באמור במסגרת המידע באתר כדי להוות התחייבות להשאת תשואה.