התיירות בשיא? יצרניות החלקים למטוסים צפויות להרוויח מזה

אלטשולר שחם
|
11 מרץ, 2019
גילוי נאות

הפריחה בתחום התיירות הגדילה את הרווחים של כל החברות בשרשרת הערך של תחום התעופה. עד היום דיברנו על חברות תעופה ויצרניות מטוסים, והגיע הזמן לדבר גם על החברות שמייצרות את החלקים למטוסים. מיהי יצרנית חלקי המטוסים המועדפת עלינו?

לפי נתוני משרד התיירות, הגיעו לישראל כ-4.1 מיליון תיירים ב-2018, גידול של כ-14% בהשוואה לשנה שעברה ועלייה של 42% ביחס לנתונים של 2016. ישראל היא בסך הכול מדינה קטנה, כך שאם סך כל ההכנסות בישראל מתיירים בשנת 2018 נאמדות ב-5.8 מיליארד דולר, אפשר להבין שהפריחה של התיירות בעולם מכניסה לחברות מהתחום המון כסף. מהררי הכסף האלו נהנות חברות הקשורות לתחום התיירות, וביניהן גם חברות בשרשרת הערך של תחום התעופה - חברות תעופה, יצרניות המטוסים וכן יצרניות המנועים והחלקים האחרים למטוסים.

על חברות התעופה כבר דיברנו לא מעט בעבר. הגידול האדיר במספר הנוסעים, יחד עם הירידה במחיר הדלקים, לרוב אפשרו להן להרוויח יפה למרות ההכרח להוזיל את מחירי הכרטיסים. הבאות בשרשרת הערך הן כמובן יצרניות המטוסים, שנהנו מהביקוש ההולך וגדל למטוסים, שגם עליהן המלצנו בעבר ומניותיהן חוו עליות מרשימות בשנה האחרונה. בשנים האחרונות, עבר תחום התעופה תפנית - לא עוד מטוסים ענקיים ויקרים, אלא התמקדות במטוסים קטנים יותר, זולים יחסית לתפעול, המסוגלים לטוס מרחקים גדולים ובתדירות גבוהה יותר, וכך להציע ללקוחות יותר טיסות ישירות ואולי להגדיל את הרווחיות של חברות התעופה. המשמעות היא שכעת יצרניות המטוסים צריכות לייצר הרבה יותר מטוסים קטנים. כשצריך לבנות יותר מטוסים, צריך גם לייצר יותר מנועים וחלקים אחרים לאותם מטוסים, ולכן יש גידול משמעותי בביקושים מיצרניות החלקים למטוסים.

אחת מהחברות המובילות בתחום היא החברה הצרפתית Safran, שמתמחה בייצור מנועים וחלקי חילוף למטוסים. המנועים של החברה הם הנמכרים ביותר בעולם, וב-2018 בואינג ציידו את כל המטוסים מהדגמים הבינוניים החדשים שלהם במנועים של Safran בלבד, ואילו אירבוס ציידו כמחצית מהמטוסים שלהם במנועים אלו. אלו חלק מהסכמי ייצור בהיקף גדול שיש לחברה מול יצרניות המטוסים המובילות. העובדה שמדובר בהסכמים ארוכי טווח עשויה להוות יתרון בתקופה בה יצרניות המטוסים לוחצות כל הזמן על יצרניות החלקים בדרישה להוריד מחירים כדי לשפר את רווחיותן.

ב-2018 הציגה Safran צמיחה של 32% במכירות, ל-21.05 מיליארד יורו, וזאת בתמיכת הרכישה הגדולה שהיא ביצעה לפני כשנה של Zodiac Aerospace, המתמחה בייצור חלקים לפנים המטוס כגון תאי אחסון, מושבים ועוד. גם בשנה הקרובה החברה צפויה להציג צמיחה  נוספת, וכמו חברות אחרות מתחום התעופה עליהן המלצנו בעבר, גם מניות Safran נראות להערכתנו אטרקטיביות להשקעה.

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: *אין בתשואות ובדירוגי העבר בכדי להבטיח תשואה או דירוג דומים בעתיד ** הסקירות המוצגות באתר זה הוכנו על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או מי מטעמה, והן בוצעו בהסתמך אך ורק על מידע פומבי גלוי לציבור. *** המידע מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי החברות הנסקרות בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. כמו כן, עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. **** המידע המוצג במסגרת הסקירות, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בני"ע ו/או בנכסים הפיננסים המוזכרים בו, ולכן אין לראות במידע האמור, כהמלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבל הצעות או ייעוץ- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המשקיע- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. *****החברה ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה עשויים להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המצוינים במידע באתר ולהיות בעלי עניין אישי בנושא, וזאת חרף האמור בתוכן המידע המוצג. ****** אין באמור במסגרת המידע באתר כדי להוות התחייבות להשאת תשואה. ******* האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.

אפשר לעזור?