רכישות בקניונים - OUT, רכישות באינטרנט – IN

חלי ברכה
|
03 דצמבר, 2017


אמזון זיהתה את האהבה של הצרכן הישראלי לקניות ברשת והודיעה על כוונותיה לשכור שטחי מחסנים גדולים בארץ. האם הקמעונאיות המקומיות צריכות להתחיל לפחד?

להלן תמליל הסרטון:

מדוע מדינה של בסך הכול 7 מיליון תושבים מעניינת כל כך את אמזון?

ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אבל נחשבת לאחד מהשווקים החזקים בעולם מבחינת קניות ברשת. ב- Black Friday האחרון, השתתפו עשרות אלפי ישראלים, שקנו מוצר כל חצי שנייה בממוצע. זה היקף קניות אדיר, במיוחד לאור העובדה שרק לפני חודש, הישראלים ביצעו רכישות ב- 160 מיליון שקלים ביום הרווקים הסיני. בסך הכול, אנחנו הישראלים צפויים לקנות ברשת בכארבעה עשר מיליארד דולר ב-2017, שזה שמונה עשר אחוזים יותר ממה שקנינו בשנה שעברה. אמזון זיהתה את זה והיא רוצה להרוויח מזה. לכן, היא מתכוונת לשכור שטחי אחסון ענקיים במרכז הארץ, מהם היא תוכל לספק מגוון רחב יותר של מוצרים בזריזות ובזול לצרכנים המקומיים, שכרגע מקבלים את הסחורה בעיקר מהמחסנים באירופה ובארה"ב.



האם זה אומר שהקמעונאיות המקומיות צריכות להיות בלחץ? האם יש להן סיכוי "להילחם" באמזון?

אמזון משתלטת בשנים האחרונות על חלק הולך וגדל מהיקף הקניות של האמריקנים, וכניסה אגרסיבית שלה לארץ בוודאי מלחיצה גם את הקמעונאיות המקומיות. עיקר הפגיעה עשויה להיות אצל רשתות האופנה והאלקטרוניקה, אבל להזכירכם, אמזון רכשה לאחרונה את רשת המזון האורגנית Whole-Food Market, כך שגם לקמעונאיות המזון יש סיבה לחשוש. הרשתות הישראליות כבר מתכוננות לקרב מול אמזון, בעיקר על ידי הרחבת השירותים שהן נותנות און-ליין. פיתוח אתרי מכירות מקוונים יכול להגדיל את הסיכוי שחלק נכבד יותר מהצרכנים ימשיך לקנות דרכן. אגב, גם חברות ההייטק הישראליות כבר מרגישות את הלחץ של אמזון, שביחד עם חברות הטכנולוגיה המובילות האחרות שמגיעות לכאן, מנסות "לגנוב" את המהנדסים ואנשי התוכנה הטובים ביותר לטובת מרכזי פיתוח התוכנה המקומיים שלהן.



אז החדירה של אמזון לארץ תשפיע לשלילה גם על הקניונים?

יוקר המוצרים בארץ דוחף הרבה מהישראלים לקנות ברשת, ולפי ההערכות, בעוד חמש שנים צפויות הקניות ברשת להגיע לכשליש מסך ההוצאות הקמעונאיות של הציבור הישראלי. כניסה משמעותית של אמזון לישראל יכולה להגדיל עוד את השיעור הזה על חשבון פעילות הקניות המסורתית, וזה יפגע בקניונים. חלק מחברות הקניונים מנסות להיערך ליום שאחרי ונכנסות להשקעה בפעילויות מקוונות. עזריאלי למשל, רכשה לאחרונה את אתר המכירות ביי טו לא בטוח שזה יספיק. כמו שקורה בארה"ב, כנראה שבסופו של דבר גם בארץ המרכזים המסחריים הנמצאים במרכזי אוכלוסייה שייהפכו למרכזי בילוי, יהיו אלה שיישרדו. השאר יתרוקנו וייסגרו.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 03/12/2017 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.